diumenge, 20 d’abril del 2008

01.01. Motivació personal

A l'estiu del 2006 vaig marxar de vacances tres setmanes per visitar Hongria, Cròacia i Bòsnia-Herzegovina. Més o menys tenia establerta la ruta de les coses que volia visitar, tot i que com jo sempre prefereixo improvitzar no era un recorregut a seguir al peu de la lletra, sinó que era més aviat una idea del que es podria fer. Sense allotjament reservat enlloc pots anar modificant l'itinerari si un lloc t'ha agradat més del que t'esperaves i vols quedar-te un dia més, o t'ha decebut i vols marxar abans, o si et parlen d'un lloc fantàstic que vols visitar sense tenir-ho previst, pots sortir-te de la teva ruta i anar-hi. Un viatge independent i flexible és la meva forma preferida de conèixer el món.

L'autor d'aquest blog a la fortalesa de Hvar

Croàcia em va fascinar tant, que m'hi vaig estar més dies del que en un principi estava previst, de forma que al final només vaig tenir temps de visitar un parell de ciutats hongareses. Si bé les ciutats millor conservades i amb més encant són absolutament saturades de turistes, especialment italians, no és difícil apartar-se de les masses i trobar el teu raconet solitari, la vida de barri autòctona, o els seus paisatges poc antropitzats. A Dubrovnik només cal anar en direcció contrària a les hordes de turistes per arribar als carrers on els nens juguen a futbol a la muralla o on les àvies fan la compra i estenen la roba a assecar, i a les illes encara pots caminar una mica per allunyar-te de les petites àrees hoteleres i trobar un raconet completament solitari per banyar-te en un entorn natural, sense carreteres, ni edificis, ni antenes a la vista.

Un bany a l'arxipèlag de les Pakleni, prop de l'illa de Hvar

És per aquestes sensacions que em va transmetre el país que l'he triat per a fer aquest blog monogràfic. I m'he centrat en la regió de la Dalmàcia perquè és la més espectacular pel que fa als seus paisatges, i la més interessant des del punt de vista físic, per la seva peculiar morfologia de serralades abocades a l'omnipresent mar Adriàtic, esquitxat de multitud d'illes.